,

היעדים הכי אקזוטיים לקיץ 2017

הטרנדים החדשים

פופולרי:

כל שנה מתלבטים הישראלים היכן לבלות את חופשת הקיץ שלהם. הבחירה ביעד תלויה כמובן במטרתה של החופשה (בטן-גב או טיול), אך גם במידת העניין שמעורר היעד. לשם כך מרוכזים כאן מספר יעדים מבוקשים ואקזוטיים לחופשה המושלמת.

זנזיבר

דמיינו חולות לבנים, עצי קוקוס, ורביצה מרגיעה לחופו של הים הכחול. גם הפנטזיה המושלמת ביותר שתוכלו לדמיין היא כאין וכאפס לעומת הדבר האמיתי. האי זנזיבר הוא חלק מרפובליקת טנזניה שבמזרח אפריקה וניתן להגיע אליו באמצעות טיסה של כעשרים דקות מדאר א-סלאם או דרך שייט במעבורת שאורכה מספר שעות. מדובר כאמור באי האידיאלי לעיסוק בספורט הבטן-גב, אך לצד אטרקציה חשובה זו, קיימות גם אטרקציות נוספות. אפשר למשל לסייר בין הסמטאות הצרות של העיר העתיקה (Stone Town), וללון באחד מהמלונות המצוינים שבה. חובבי הצלילה יימצאו את מבוקשם באי זה, ואפשר גם לבקר בשמורת הטבע ג'וזאני שנמצאת בדרום מזרח האי. שמורה זו היא ביתם של קופים רבים, ואפשר להגיע אליה ללא קושי באופן עצמאי. אטרקציה נוספת היא חוות התבלינים שבזנזיבר, וניתן להיעזר במדריך שיסביר קצת על ענף ייצוא זה שהוא מקור פרנסה חשוב ליושבי האי. ההיכרות של רוב האנשים עם עולם התבלינים מוגבלת לאריזות הסגורות הנרכשות בסופר, ולכן דווקא המפגש הבלתי אמצעי הזה הוא מרתק ומפתיע.

מקסיקו

מקסיקו הפכה בשנים האחרונות להיות יעד תיירותי מבוקש ביותר. עיר הבירה, מקסיקו סיטי, ביססה את מעמדה כמטרופולין תוססת המציעה שלל אטרקציות למבקריה. מלבד נופים עוצרי נשימה ואוכל פיקנטי, יש לעיר הזאת היסטוריה תרבותית מגוונת ועשירה. במהלך מלחמת האזרחים בספרד ברחו לכאן אמנים רבים שמצאו מקלט באזור ושאבו ממנו השראה ליצירתם. ניו מקסיקו שימשה בית לאמנים רבים, ומלבד פרידה קאלו ודייגו ריברה, ישנם אמנים אירופים רבים שבחרו להשתקע כאן, כגון ג'ורג'יה אוקיף ולאונורה קרינגטון. המבקרים יכולים לסייר במוזיאונים השונים, להתרשם מסגנון הבארוק המאפיין את האדריכלות המקומית ולטייל בין הגלריות ובין חנויות הבוטיק הייחודיות. זהו אחד היעדים החמים ביותר, וכדאי לחפש דיל משתלם ולקפוץ לביקור.

הכיוון – מזרח

מי שמחפש חוויה תרבותית ייחודית ומפתיעה מוזמן לבקר בטוקיו שביפן. התיירות באזור התפתחה באופן משמעותי, וגם הקהל הישראלי החל לגלות את היעד המרתק הזה. התרבות היפנית הייתה למעשה מבודדת משאר העולם עד אמצע המאה העשרים כמעט, ועל כן חלקים רבים בתרבות שלה השתמרו ונותרו כפי שהיו. טיול ביפן יכול לשלב באופן המושלם היכרות של התרבות המסורתית עם טיול אורבני באחת הערים המתקדמות בעולם. יעד נוסף הנמצא בחלקו המזרחי של כדור הארץ היא סיאול, עיר הבירה של דרום קוריאה. גם בעיר זו ניתן לצפות בשילוב המסקרן שבין תרבות עתיקה לבין מודרניות מתקדמת, והיא הצליחה לבסס את מעמדה בעולם הפופ כמו בעולם התכנים הטלוויזיוניים. הממשל הבין את חשיבות ההשקעה בתשתית של העיר וההשקעה ניכרת גם במערכת התחבורה המתקדמת שלה ובחיי התרבות בערים שלה. גם סיאול וגם יפן מספקות חוויה תרבותית וקולינרית ייחודית – לאמיצים בלבד!

 

 

 

פוסטים נוספים