היכן נופשים עשירי העולם

הטרנדים החדשים

פופולרי:

 

תגידו מה שתגידו על עשירים, יש תחומים שבהם הם כאחד האדם, כמו כולנו. כזה הוא גם הצורך שלהם בחופש. כן, כמו כולנו גם כל מליונר ולמעלה מזה מרגיש מדי פעם צורך לשבור שגרה, לפעמים עם כל המשפחה, לפעמים לבד או עם בני הזוג למנוחה, לאגור כוחות וגם… ליהנות יותר ממה שהם רגילים…
עם זאת, כל אחד מבין שכמו שכל ימות השנה חייהם של העשירים מרופדים ברמות גימור גבוהות ובהרבה כסף, מן הסתם כך תיראה גם החופשה שלהם.

אז מה עושים עשירי העולם בחופשה שלהם? היכן הם נופשים?

רוב המקומות אליהם מגיעים העשירים הם מקומות בעלי טבע קסום וייחודי, אך שכוחי אל. ההגעה אליהם נעשית בטיסות פרטיות מיוחדות, ופשוטי העם לא נוכחים שם כלל. במלונות ובתי הארחה עם יוקרה שלא הכרתם הם נופשים בלב הספארי או הג'ונגל בדרום אפריקה, בוונקבור והרי הרוקי שבקנדה, ביפן, באלסקה, ובאזורי קיט ונוף בדרום אמריקה.
עם זאת, כצפוי, גם בין העשירים ושועי עולם ישנם אלה המעדיפים את היעדים הקלאסיים כמו פריז, ניו יורק, או לונדון.

בין שלל ההצעות וההעדפות השונות, אפשר לומר שמה שהכי מאפיין את החופשות של עשירי העולם אלה הדיסקרטיות וההתאמה הייחודית. השותפים שלהם לנופש יהיו בדרך כלל חברי התא המשפחתי הקטן בלבד, או קבוצה מצומצמת של חברים, עשירים גם כן, והכל ייתפר בהתאמה מדויקת אליהם ואל הצרכים, ההעדפות ותחומי העניין שלהם. כשאין הגבלת תקציב וכל האפשרויות פתוחות- לא הולכים על דיל מזדמן של הדקה התשעים, אלא מתכננים את הנופש מראש בפגישה אישית עם מומחה, ולוקחים בחשבון כל פרט שיהיה בנגישות, בעיצוב, בנוחות, במזון ובתוכן.

מי שמסייעים לכך הם חברות ומומחים המתמחים בתיירות אקסלוסיבית ופרטית, שמסוגלים להתאים לכל אחד חופשה לפי העדפותיו ודרישותיו. אפילו כשמדובר במשפחה אחת או אף באדם אחד, הכל נבנה מאפס. אמנים מן השורה הראשונה המגיעים למופע פרטי, שפים ידועים נשכרים לחופשה שלמה יחד עם הצוות שלהם, וכמובן לא מוותרים על מגוון גדול של אטרקציות בהתאמה אישית: טיסה בכדור פורח, סקי או סקי מים, ראפטינג, טיולים שונים וצפיה בתופעות טבע, הרצאות, צלילה וספורט ימי, הם רק חלק מן הרשימה האופציונלית לאטרקציות, שבמידת הצורך מותאמות לילדים. בכל המקומות קיימת התייחסות לתרבות ולאמנות, כיאה לחברה הגבוהה. במתחמי הנופש הללו קיימת הקפדה רבה עד לפרטים הקטנים, כולל אפילו את איכות המצעים, איכות הברזים, ואיכות השוקולדים.

כשמדובר במתחמי הנופש ובמקומות הלינה של העשירים ביותר- אתם יכולים להניח שמדובר באיכות מיוחדת במינה. אלה יכולים להיות צימרים מהשורה הראשונה, וילות יוקרתיות במיוחד, מלון סופר בוטיק וסוויטות נשיאותיות. כל האפשרויות פתוחות, בתנאי שהן כוללות חדרים בעיצוב מוקפד ומרווח, נוף מטריף, שירותי ספא, בריכה פרטית ולפעמים יציאה ישירה משם אל חוף הים.
מתחמי הנופש יכולים להיות גם אחוזות ענק או יאכטות פרטיות ברמת פאר גבוהה במיוחד, הכוללות את אותם שירותים מוקפדים, אנשי צוות המספקים שירות סביב השעון, ופנסיון מלא.

יש לכם תחושה שחופשות כאלה מייצרות מלאי אשפה, מזהמות את האוויר ופוגעות בכדור הארץ? תחשבו שוב, ואל תהיו בטוחים בכך. ההתחשבות בהעדפות הנופשים בתכנון פונה גם לעשירים שהאקולוגיה חשובה להם. עבורם קיימים אתרי נופש המקדמים את איכות הסביבה, כמו שימוש בחומרים טבעיים ומתכלים, פיתוח גינות אורגניות לגידול ירקות ופירות וייצור אנרגיה סולארית.

בשנים האחרונות הצטרפו אל עולם הנופש של המאיון העליון שני טרנדים חדשים. הראשון הוא איים אקזוטיים פרטיים שנרכשו על ידי עשירים. אלה דאגו לבנות בהם אתרי נופש הכוללים מלבד נוף טבעי שאין כמוהו, גם צוות מספק שירות ברמה גבוהה, מתקנים, ציוד, שירותים וכל מה שצריך ברמה מוקפדת.
הטרנד השני הוא מסע חוצה מדינות ויבשות. זה יכול להיות הפלגה באניה שכוללת את מיטב התנאים שהוזכרו, ועוברת במספר ימים על פני עשרות מדינות מרהיבות, או נסיעה מרתקת בין יבשות ברכבת בוטיק.

אם אמרנו שכל פרט מתוכנן, הכוונה הייתה באמת לכל פרט. הדרך אל הנופש גם היא כמובן מתוכננת היטב, ויכולה להיות אטרקציה בפני עצמה, אם היא נעשית במכוניות יוקרה נדירות או אפילו ברכבי אספנות, בג'יפ עם נהג צמוד ומדריך טיולים אישי, במסוקים פרטיים עם מנחת שנבנה במיוחד, או ברכיבה על גבי גמלים. כשמדובר בחופשה מעבר לים פעמים רבות הטיסה תיעשה במטוס פרטי שבו לא שכחו לדאוג לארוחות גורמה ולאינטרנט אלחוטי, או לפחות במחלקה עסקית של אחת מחברות התעופה הנבחרות. לעתים כך יתבצע גם המעבר בין היעדים בתוך החופשה.

ואחרי כל הפירוט הזה תתפלאו לשמוע שבין עשירי המאיון העליון יש כאלה שיעדיפו קמפינג. הייתם מאמינים?? אל תיבהלו. זה לא קמפינג כמו זה שאתם עשיתם בכינרת. היה לכם כיף חיים, אבל מלא זבובים ויתושים, וחם, ושלחתם את בן הדוד מוקדם כדי לשמור לכם את השטח שאף אחד לא יתפוס לפניכם ואבוד, וחזרתם עם גב תפוס מלינת שטח. לא. כאן מדובר על גירסת קמפינג לעשירים. קמפינג מפואר, עם אוהל מרווח וממוזג הממוקם בשטח מורשה, מרוצף בפרקט. המיטות בו מפנקות, הריהוט מלא ונוח, וכולל שולחנות יציבים ומעוצבים, פינות ישיבה, וספות. כך זה נשמע כבר פחות מפתיע. נכון?

איך שלא יהיה, ובאיזו חופשה שלא יבחרו, וגם עם רמת הדיסקרטיות הגבוהה ביותר שאפשר, אתם יכולים להיות בטוחים שהחופשה הצטלמה טוב, ומדי פעם יגניבו לכם תמונות שייתנו לכם השראה לחופשה שתצליחו לארגן לעצמכם בדיל בבית מלון ממוצע.

 

פוסטים נוספים