,

מהו החוף הכי שווה בישראל?

הטרנדים החדשים

פופולרי:

במדינה חמה כמו ישראל לא חסרות סיבות לריבים ולוויכוחים. פוליטיקה, כלכלה ומצב הדיור הם רק חלק מהנושאים שבהם דנים פרלמנטים מקומיים ברחבי הארץ. אך עם תחילתה של העונה החמה, עולה לדיון שאלה חשובה לא פחות  – מהו החוף השווה ביותר בישראל?

ובמקום הראשון – חוף דור

עבור כל התל אביבים המאוכזבים, כפי שאמרה המראה לאמה החורגת של שלגייה – את יפה, אך יש יפה ממך. חוף דור אינו סתם "עוד חוף", זוהי שמורת טבע הידועה גם בשם טנטורה. השמורה נמצאת בין תל דור ועד מושב בונים ומספקת אטרקציות רבות מלבד בטן-גב. בחוף הנהדר הזה תוכלו למצוא מפרצים, שוניות ומערות, ועל שוברי הגלים הטבעיים שלו ניתן לצפות בשחפים מקננים. חובבי האקסטרים מוזמנים להצטרף למועדון הצלילה או להזמין שייט עם דייגי המקום.

ובכל זאת הגענו לתל אביב – חוף הצוק

חוף זה מצוי בחלק הצפוני ביותר של תל אביב, ומושך קהל יעד צעיר ופעמים רבות עשיר. את ברק מכוניות הג'יפ החונות שם ניתן לראות ביום טוב גם למרחוק. מי שמחפש אווירה שיקית ועכשוויות יוכל לנפוש על החוף, לשכור מיטת שיזוף או ליהנות ממשקה מרענן במזנון שקיים על החוף. משפחות המגיעות עם ילדיהם יכולים להגיע לטיילת הסמוכה שבה ישנו גם מגרש משחקים המתאים לילדים ומדשאות שניתן לערוך עליהם פיקניק נחמד. במקום קיימים גם שירותים מסודרים ומקלחות. בצפונו של החוף נמצאת גם מסעדת טורקיז היוקרתית כמו גם הכניסה למלון מנדרין.

היי דרומה

אז נכון שלחוף הזה תצטרכו להדרים קצת יותר ממה שתכננתם, אבל מדי פעם מומלץ לבקר גם שם. חוף ריף הדולפינים באילת הוא חוף מטופח והוא מספק חוויה שונה וייחודית לעומת חופים אחרים בארץ. ניתן כמובן לשחות עם הדולפינים בכבודם ובעצמם בתשלום נוסף, כשילדים נכנסים עם הורה מלווה. אך גם אם לא תשחו עם דולפינים, תוכלו ליהנות מהנוף המדהים והמים הנעימים. במקום נמצאים כמובן מתקני שירותים, ואף מזנון  ומסעדה.

חוף אכזיב

סטודנטים לביולוגיה ימית או להיסטוריה של ארץ ישראל יגלו עניין מיוחד בחוף זה. גם בחוף הזה ניתן לעסוק בספורט הקיץ הלאומי – הרביצה, אך יש בו עוד הרבה מעבר לזה. החוף הוא חלק מהגן הלאומי אכזיב ויש בו הכול – בריכות מים רדודים ומים עמוקים, לגונות, רכסי כורכר ונקרות סלע. חלקו המערבי של הגן הלאומי כולל את ראש הנקרה המפורסמת, ומשפחות שמגיעות לבקר יכולות לשלב ביקור במקום ביחד עם פיקניק על אחד מהשטחים המוסדרים בחוף. כמו במקומות רבים בארץ גם חוף זה נושא על גבו היסטוריה וניתן לצפות שם בשרידיו של כפר דייגים עתיק שנבנה מאבן מקומית. בני האדם אינם הדיירים היחידים באזור. בקיץ עולות צבות ים לחוף החולי ומטילות שם את ביציהם, וכיום נעשים מאמצים לשמר צבים אלו הנפגעים לעתים קרובות מדיג ומשקיות ניילון הנזרקות לחוף. טיול לאורך לחוף יגלה בעלי חיים רבים אחרים כגון כוכבי ים, תמנונים ורכיכות נוספות. רק שימו לב שלא לדרוך על קיפוד ים – מדובר בחוויה לא נעימה כלל.

פוסטים נוספים