תרגילי כושר מומלצים לבטן

הטרנדים החדשים

פופולרי:

אין ספק כי התעמלות סדירה משפרת את מצב הגוף ואת מצב הרוח. על מנת שיהיה קל יחסית להתמיד בשגרת הספורט שקבענו לנו, אחת ההמלצות החוזרות היא לבחור בענף ספורט שאנחנו נהנים ממנו. הבחירה הזאת קצת מוגבלת אמנם בכל הנוגע לתרגילי כושר מומלצים לבטן, אך בכל זאת, להלן כמה תרגילים אפשריים.

עניינים חשובים לפני שמתחילים

לפני שמתחילים את העבודה עצמה, חשוב מאוד לשים לב לעניינים הבאים. קודם כל, תשמרו על הבריאות שלכם. הגב לא אמור להיות חלק מהתרגיל – אם הגב כואב במהלך העבודה, אל תעשו אותו. חשוב גם שלא להפעיל לחץ על הצוואר, וכמו כן יש להקפיד על מנוחה מתאימה בין תרגיל לתרגיל. המלצה אחרונה לפני שאתם מתחילים – תכניסו את הבטן, כך גם תשמרו על השרירים, וגם התוצאות יהיו מרשימות יותר.

התרגיל הקלאסי – אופניים

כמעט כולנו מכירים את התרגיל הזה, ורובנו נאלצנו לחזור עליו מספר פעמים בשיעורי הספורט שהם חלק לימודי הליבה של מערכת הלימודים הישראלית. הוא אינו דורש מיומנות מיוחדת או ציוד מיוחד, אך הוא שומר בכל זאת על האפקטיביות שלו. בקצרה – שוכבים על הרצפה, על הגב ומניחים את הראש על כפות הידיים. עכשיו מתחילה העבודה האמיתית – בזמן שאנחנו מכופפים את הברכיים לכיוון בית החזה, אנחנו מנתקים את השכמות מהרצפה ואז מיישרים את הרגל הימנית ונוגעים עם המרפק השמאלי בברך ימין. כמובן שלאחר הצד האחד, מגיע תורו של הצד השני, וחוזר חלילה בתנועת אופניים אופיינית. את מספר החזרות על התרגיל יש להתאים לכושרו של המתעמל.

פלאנק

מלבד שם מצחיק, יש לפלאנק ווריאציות רבות. בפלאנק הבסיסי רק אמות הידיים ואצבעות הרגליים מונחות על הרצפה. המטרה היא להחזיק את הגוף ישר ויציב כמה שיותר זמן. אם הצלחתם לשמור על פוזיציה ישרה במשך 30 שניות, ולא קרסתם למזרן, מזל טוב. עליתם לשלב הבא – פלאנק צידי. כאן עוברים להישען על צד אחד בלבד, כשרק אמה אחת ורגל אחת מונחות על הרצפה. את היד הנגדית יש להרים למעלה וחשוב לשים לב שהכתף התחתונה אינה זזה ממקומה. ניתן להישאר במצב סטטי זה או לתרגל עליות וירידות של הגוף. מומלץ לחזור לפחות עשר פעמים על תרגיל זה, אבל כאמור, הכול תלוי בכושרו של המתאמן.

הכדורים באים

מיציתם את התרגילים הרגילים ואתם מחפשים משהו קצת שונה. קחו כדור. אחד התרגילים המאתגרים ביותר שכוללים גם עבודה על יציבות הגוף כוללים כדור, אך חשוב שזה יהיה כדור גומי, ולא כזה שמנופח יתר על המידה. שוכבים על הגב ואת כפות הרגלים מניחים על הכדור. כעת כל שנדרש הוא להרים את פלג הגוף התחתון והעליון עד לשכמות. נשמע פשוט, אבל למעשה המשטח הלא יציב של הכדור מכריח אותנו לאמץ את שרירי הבטן על מנת להבטיח שהכדור יישאר במקומו. שיהיה בהצלחה.

 

פוסטים נוספים